Co je Twitter a jak funguje

image_pdfimage_print

Twitter je jednou z nejrozšířenějších sociálních sítí. Vznikl v roce 2006 a v současné době jej celosvětově používá přes 300 milionů lidí.

Od počátku se Twitter v mnoha ohledech lišil od jiných sociálních sítí, například Facebooku či LinkedInu.

  • Na Twitteru může mít účet jednotlivec, organizace, či firma – a forma je (na rozdíl od Facebooku) vždy stejná.
  • Propojení je jednostranné: můžete sledovat jiné účty, aniž by to muselo být potvrzeno z druhé strany. I vás může sledovat kdokoli (je ovšem možné konkrétní uživatele blokovat, takže se jim potom vaše tweety nebudou zobrazovat).
  • Profily jsou primárně veřejné. Máte-li účet na Twitteru, jeho obsah je běžně viditelný pro všechny. Účet můžete nastavit i jako soukromý, ale není to příliš běžné. Není také možné mít soukromé pouze některé tweety (buď zveřejníte vše nebo nic). Dva účty, které se navzájem sledují, si ale mohou posílat soukromé zprávy (které mohou být mnohem delší než veřejné tweety).
  • Další zásadní rozdíl je v rozsahu příspěvků. Jeden status, neboli tweet, má pouhých 140 znaků. Souvisí to s faktem, že tweety se původně posílaly často jako sms. V současné době se testuje navýšení počtu znaků na dvojnásobek, tedy 280.

Twitter je nejrychlejší sociální síť. Krátká a výstižná sdělení a veřejný charakter předurčily Twitter k tomu, aby se stal nejoblíbenějším sociálním médiem pro sdílení novinek. Používají jej politici, celebrity, sportovci. Proto je také extrémně oblíben masovými médii a novináři. Nejúspěšnější je v USA a v Japonsku, ale velmi silnou pozici má i v řadě dalších zemí .

V České republice má Twitter cca 400 000 aktivních účtů (kvalifikovaný odhad – firma počet uživatelů v jednotlivých zemích veřejně neuvádí). Podstatnější než počet je ovšem to, že na Twitteru lze najít pokročilé uživatele a influencery a i v ČR si jej oblíbili novináři a politici.

Twitter je podobně jako Facebook pro uživatele plně zdarma (neexistují placené verze), obchodní model je postaven primárně na inzerci (promované tweety a účty – budete se s nimi setkávat i u nás, i když inzerentů je o dost méně než na Facebooku). Twitter se ovšem za celou dobu své existence nedostal do plusu a i proto se stále častěji spekuluje o jeho prodeji.

Publikováno: 29. 9. 2017

Výroční konference ČUS ČLS JEP 2019

Česká urologie

3/2018
stáhnout

4/2018
stáhnout

Starší čísla časopisu dostupná zde.

Sponzoři

Zlatý sponzor

Bronzový sponzor

Bronzový sponzor

Bronzový sponzor

Oficiální sponzoři